Cases

Succesverhalen

Goodlife Pharma - online presentatietraining voor Sales en Marketing

Goodlife Pharma richt zich op het beschikbaar maken van unieke medicijnen, medische hulpmiddelen en voedingssupplementen voor patiënten in de BeNeLux. Het bedrijf houdt nauw contact met artsen en zorgverleners en presenteert hen regelmatig nieuwe producten. Dat zijn geen korte pitches, maar uitgebreide presentaties vol medische onderbouwing.

Vraag aan Speak to Succeed: “Door COVID moeten we online presenteren. Het valt ons niet mee om online een connectie te creeren met ons publiek en ze langere tijd te boeien. Kun je ons hierbij helpen?”

Aanpak:

De kracht van de boodschap zit hem in de herhaling. Een eenmalige sessie zakt sneller weg. Daarom hebben we samen een traject ontwikkeld. Wat er als volgt uitzag:

  • Via een Kick-off video kregen deelnemers een opdracht een presentatie voor te bereiden.
  • Daarbij geholpen door een 10-tal korte inspiratievideo’s (voorbeeld) met essentiële tips.
  • Vervolgens heeft elke deelnemer een 1-op-1 sessie gehad met de trainer. Daarin presenteerde de deelnemer zijn/haar presentatie. En verplaatste de trainer zich in de stakeholder. Om van daaruit feedback te geven.
  • Iedere deelnemer kreeg schriftelijke feedback, zowel over inhoud, structuur als presentaties waar nodig teruggrijpend op de 10 essentiële tips in de inspiratievideo’s.
  • Deelnemers kregen 2 weken de tijd om hun presentatie aan te passen.
  • Tot slot volgde er een ‘Grande finale’ waarin deelnemers aan elkaar presenteerden en elkaar feedback gaven.

Resultaat:

Door de gekozen vorm (een traject in plaats van 1 eenmalige sessie) zag je duidelijke en Bree gedeelde verbetering. Omdat deelnemers niet alleen feedback krijgen op wat er effectiever kan, maar ook waarom dat zo werkt, zijn ze nadien ook in staat om elkaar constructief feedback te geven.

Aldus opdrachtgever Koen Perenboom: “Gerben verschaft maatwerk en brengt op enthousiaste en deskundige wijze presentatievaardigheden naar een hoger niveau. De combinatie van korte voorbeeld video’s, 1:1 feedback en online groepstraining biedt effectieve borging van de training.”

Na enige maanden hebben we wederom contact gehad. Men presenteerde nog steeds structureel effectiever dan voorheen.

Trainingen Speak to Succeed

Succesverhalen

APMT - Coaching board members voor Online event

APMT is een international opererende logistiek dienstverlener, onderdeel van ’s werelds op 1 na grootste rederij, Maersk. Begin 2022 organiseerde de Global Board een online sessie voor het wereldwijde personeel. Met een terugblik over 2021, een vooruitblik op 2022 en een boost ten aanzien van de nieuwe strategie.

Vraag aan Speak to Succeed: “Kun je de 3 belangrijkste board members en de (eigen) gespreksleider voorbereiden op deze sessie, zodanig dat ze zich comfortabel voelen voor de camera en in staat zijn om de kijker mee te nemen in hun verhaal, te informeren en te inspireren?”

Aanpak:

Vooraf is het script geanalyseerd en is er researchers gedaan naar APMT en ontwikkelingen in hun business. Opdat de trainer goed beslagen ten ijs zou verschijnen.

Daags voor de uitzending zijn we met de 3 belangrijkste board members en de host aan de hand van het script aan de slag gegaan.
De sessie was vanuit de klant vrij informatief ingestoken. TV-presentator en trainer Gerben van Driel heeft geholpen om de sessie inhoudelijk veel verhalender en daarmee prikkelender in te steken. Met concrete tips en tricks ten aanzien van hoe men dit doet bij televisie.
Daarnaast hebben we met elkaar gebrainstormd over hoe bepaalde kernboodschappen aan d hand van pakkende metaforen neergezet zouden kunnen worden. Opdat het bij de kijker beter overkomt en beklijfd.

Tijdens de uitzenddag heeft TV-presentator Gerben van Driel alle sprekers tijdens de doorloop en voor de sessie waar nodig en gewenst begeleid.

Resultaat:

Een geweldige show met veel positieve energie.

Start vandaag

Praktijkgerichte aanpak
Wetenschappelijk onderbouwd

Gerben van Driel - Speak to Succeed

In 10 stappen beter presenteren!

Gratis download